2009. október 22., csütörtök

Állatkert

Sziasztok!

Tegnap végre eljutottunk az állatkertbe!!!! Elmondhatatlanul jó volt, de azért megpróbálom leírni.
Az állatkert Sydney "Budai" részén van, ahova komppal mentünk át az Operától.
Az egész egy domboldalban van, így az állatkák teljes nyugalomban élnek, távol a város zajától.
Először az esőerdős részen mászkáltunk, gyönyörködtünk a kilátásban, mert hogy onnan lehet látni az egész várost, amikor szembejött velünk tök szabadon egy emu...kicsit megijedtünk, szóval gyorsan odébb álltunk.
Megnéztük a gyíkokat, madarakat. Aztán, hogy végre megnyugodjak, megkerestük a wombatot, áááááááá nagyon jóarc!!! Legszívesebben hazahoztam volna, most nyomulhatna itt a kertben :) Utána elefánt nézőbe indultunk. Pár hónapja született itt egy kis elefánt, Luck Chai-nak hívják. A fánik is édesek, fociznak a gondozóikkal.
Kenguruk pihiztek, mert melegük volt.
Voltunk egy skanzen szerű részlegen, Cukinak fényképeztem európai nyulat:) de amikor megláttam a kakast, rendes magyar módjára egyből eszembe jutott, hogy milyen jó leves lenne belőle egy kis Erős Pistával :P
Ezután jött a főatrakció, a koala!!! Kis édesek napi 20 órát alszanak, hogy energiát takarítsanak meg, mert ugye csak eukaliptuszt esznek, abban meg nincs semmi energia.
Szerencsére volt két maci elkülönítve, velük lehetett fényképezkedni, bár sajnos megfogni nem szabad őket. Mondjuk azért ezt megértem. Viszont megtudtuk, hogy van egy park másfél órányira Sydney-től, ahol szabadon mászkálnak a kenguruk, koalák. Lehet őket etetni, simogatni stb., szóval a következő program az lesz.
Húúú mit is láttunk még, kicsit sok infó van a fejemben...
Ja igen, beültünk egy madár show-ra, amin kicsit meghatódtam, mert a végén egy szép dalra elkezdett felettünk repülni az összes madár, ami a show-ban volt. Fekete kakaduk, sas, sólyom, papagájok... Csodaszép volt.
Tovább indultunk, hogy megnézzük a hóleopárdot, oroszlánokat, tigriseket és a komodói sárkányt. Mivel eddig csak tv-ben láttam ilyet, kicsit meglepődtem, hogy mennyire hatalmas. Szerintem volt vagy 2,5 méter.
Az állatkertben vannak luxus sátrak, így aki szeretne és van felesleges 250 dollárja/fő, ott is aludhat.
Megnéztük még a vörös pandákat,a tazmán ördögöt, a sivatagi rókákat, a pingvineket és a haverjaimat a fókákat. Ha valaki nem tudná, én tudok fókául :))))
A nap végén teljesen kinyúlva elindultunk haza a komppal. Az öbölben jött velünk szembe egy 10 emeletes óceánjáró és azon agyaltunk, hogy átfér-e a híd alatt. Persze, tudtuk, hogy át kell férnie, de nagyon szűkösnek nézett ki a helyzet.
Este nem kellett ringatni minket, teljesen kibuktunk. Szuper nap volt!!!

Puszilunk mindenkit!!!

U.I.: képeket remélhetőleg holnap fel tudom tölteni.

1 megjegyzés:

  1. Húh, na ez nagy élmény lehetett... kis kengukat meg koalákat meg vombatokat én is elnézegetném... gondolhatod :) köszi, hogy gondoltál rám a nyulakkal kapcsolatban :) sok puszi!!!!!!!!!!
    Cuki

    VálaszTörlés